جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۲۸
کد خبر: ۷۰۹۹۶
|
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳
ظریف در مراسم رونمایی از بوستان اکو:

بوستان اکو فرهنگساز همکاری های مشترک است

وزیر امور خارجه گفت :همکاری تنها با یک تصمیم سیاسی میان سیاستمداران صورت نمی گیرد بلکه همکاری باید با فرهنگ همکاری شروع شود. از این رو افتتاح بوستان اکو آغازی برای فرهنگ همکاری میان کشورهای عضو است.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهردرای تهران محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در مراسم افتتاح بوستان اکو که با حضور دبیر کل اکو و نیز شهردار تهران برگزار شد، گفت:  این نماد با دو نام زیبای اکو و نوروز نماینده می شود. چرا که در اینجا بوستانی را داریم که ورودی آن عنوان اکو دیده می شود و درجنب آن پارک نوروز وجود دارد .

 وی ادامه داد: این دونماد، نمادهایی هستند که کشورهای عضو اکو را به یکدیگر متصل می کند و فرهنگ و تمدن مشترک ما را به نمایش گذاشته اند.

 وزیر امور خارجه ادامه داد: از شهردار فرهنگ دوست تهران و رییس شورای اسلامی شهر تهران که پیش از این وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده اند نیز جز این انتظار نمی رود که نمادهای مشترک فرهنگی میان کشورهای عضو اکو را به نمایش بگذارند. کشورهایی که به این تاریخ مشترک و سابقه تمدن وابستگی دارند و در این سابقه تنفس کرده اند. بنابراین فرصت مناسبی فراهم شده است تا این نماد را در بهترین نقطه و در مرکز تهران به نمایش بگذارند.

 ظریف با اشاره به پیشنهاد شهردار تهران برای افتتاح بوستان اکو در پایتخت کشورهای عضو اکو ابرازداشت: این پیشنهاد بسیار صحیح شهردار تهران که در سایر کشورهای عضو اکو شاهد تاسیس و افتتاح نمادهای مشابه از همبستگی فرهنگی باشیم، برای پیگیری همکاری های منطقه ای بسیار قابل توجه و مهم است؛ چراکه همکاری باید با فرهنگ همکاری شروع شود و همکاری تنها با یک تصمیم سیاسی میان سیاستمداران صورت نمی گیرد .

 وزیر امور خارجه ادامه داد: برای همکاری جدی و همه جانبه بین کشورهای عضو اکو که همگی از کشورهای مهم منطقه ای هستند باید نمادهای مهمی را ایجاد کنیم تا فرهنگ همکاری میان اعضا و شهروندان شکل بگیرد. باید در قالب فرهنگ سازی و همکاری بین المللی و منطقه ای نمادهایی را ایجاد کنیم تا به آنهایی که دارای تمدن، فرهنگ، آینده، گذشته، تاریخ ، روابط و دین مشترک هستند، این موضوع را نشان دهیم .

 ظریف ادامه داد: از وزرای خارجه عضو اکو تقاضامی کنم پیشنهاد شهردار محترم تهران را با شهرداران پایتخت های خود در میان بگذارند تا بتدریج نمادهمکاری، همبستگی و مشارکت جمعی را در ساختن اینده ای مشترک به نمایش بگذاریم .

منبع: شهرنوشت

خبرهای مرتبط
نظر شما